Dwujęzyczność polega na połączeniu nauczania danego przedmiotu np. biologii i elementów języka angielskiego. Uwaga! Bez obaw! Nie jest to nauczanie biologii po angielsku.
W naszym liceum realizujemy model D nauczania dwujęzycznego, w którym język angielski stanowi jedynie uzupełnienie treści podawanych po polsku. Dwujęzyczność widoczna np. w zapisie tematu lekcji, wprowadzaniu słów i nazw np. zwierząt lub roślin, podpisanych pod zdjęciami, poleceniach wydawanych przez nauczyciela – tutaj nauczyciel musi się upewnić, że uczniowie zrozumieli np. treść zadania. Angielski stanowi, więc element i narzędzie a nie meritum przedmiotu. Zapewnia to zrozumienie i przyswojenie wiedzy na dwóch płaszczyznach i umiejętność zintegrowania wiedzy z kompetencjami językowymi. To buduje pewność siebie, wzmaga motywację, eliminuje kompleksy i wzmacnia poczucie sukcesu.
Kto z nas nie czuje się pewniej i lepiej, gdy potrafi w języku obcym zrozumieć film, porozmawiać z fachowcem np. mechanikiem, zamówić część jakiegoś urządzenia czy analizować wyniki badań lekarskich? Świat nie ma już granic poza tymi mentalnymi. Młodzi ludzie powini być przygotowani na funkcjowanie w świecie dzięki perfekcyjnie opanowanemu językowi obcemu i integracji wiedzy i języka.